[Συνολική Διαχείριση site & social media]
* Η ανανέωση περιεχομένου μιας ιστοσελίδας είναι από τις πλέον επιτακτικές κινήσεις στο παιχνίδι της κατάταξης, του content (Συγγραφή/Παραγωγή Περιεχομένου), της συνέπειας προς τους χρήστες και τα ρομποτάκια των μηχανών αναζήτησης. Site που αμελεί να προσθέτει υλικό, άρθρα, κείμενα σε τακτά χρονικά διαστήματα, ξεχνιέται! Παρομοίως, ιστοσελίδα ή Facebook page που δεν απαντά στα μηνύματα ή σχόλια των χρηστών, γρήγορα θα "θαφτεί" από τους ίδιους τους followers... Είναι πολύ συνηθισμένο, κατά την κατασκευή μιας ιστοσελίδας, ο πελάτης να ενθουσιάζεται, να παρασύρεται, και να προσθέτει στο Μενού την κατηγορία “blog” ή «τα Νέα μας». Πολύ σύντομα, όμως, και με μαθηματική ακρίβεια, ο υπεύθυνος για το content writing (Δημιουργία Περιεχομένου) -που συχνά είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του site-, τα παρατά. Αποτέλεσμα; Τα «νέα μας» να έχουν 3-4 εγγραφές ή περιεχόμενο το οποίο χρονολογείται πριν από αρκετούς μήνες -στην καλύτερη περίπτωση! Αν και κοντινός συγγενής του Content Writing (της Συγγραφής/Παραγωγής/Δημιουργίας Περιεχομένου, δηλαδή), η Διαχείριση μιας Ιστοσελίδας έχει έναν πιο ολοκληρωμένο ρόλο και δεν αφορά μονάχα στην κειμενογράφηση περιεχομένου. Ο επαγγελματίας είναι πιο ενεργός στην επιλογή/διαλογή κειμένων, φωτογραφιών και στο uploading τους (ανέβασμα), στην απάντηση σε σχόλια ή ερωτήσεις, στην προσθήκη προσφορών κλπ.. *
Η ανάθεση διαχείρισης μιας ιστοσελίδας σε επαγγελματία, δε σημαίνει μονάχα ότι ο ιδιοκτήτης του site θα γλιτώσει χρόνο και κόπο. Διότι και πάλι θα πρέπει μέχρι κάποιο βαθμό ο ιδιοκτήτης να εμπλακεί, να ενημερώσει, να τροφοδοτήσει με πληροφορίες ή φωτογραφίες (από εκδηλώσεις π.χ.) το διαχειριστή. Εκείνο που ουσιαστικά σημαίνει και είναι πολύ σημαντικό, είναι ότι η ευθύνη για ανανέωση του περιεχομένου περνά σε κάποιον άλλο, που ξέρει τη δουλειά του . Αυτό σημαίνει πως ο επαγγελματίας-συνεργάτης είναι επιφορτισμένος με το να θυμάται 1-2 φορές την εβδομάδα π.χ. να «ενοχλεί» τον ιδιοκτήτη και να τον πιέζει να λάβει υλικό, ώστε να το επιμεληθεί και να το «ανεβάσει» .
Η διαχείριση μιας ιστοσελίδας αποτελεί, για μένα, συνεργασία του ιδιοκτήτη και του διαχειριστή. «Απλώς» την περισσότερη δουλειά την κάνει φυσικά ο διαχειριστής, βοηθώντας το site με τις γνώσεις του, το χρόνο που διαθέτει, τις ιδέες του, τη γραφή και το αισθητήριό του. Η διαχείριση δεν αφορά μονάχα το κομμάτι του « uploading» του υλικού ή την επιμέλεια κάποιων κειμένων. Αναλόγως της συμφωνίας, η διαχείριση ενός site μπορεί να σημαίνει και την εβδομαδιαία «συνάντηση» των δύο πλευρών, ώστε να κατασταλάξουν από κοινού στη θεματολογία κτλ.. Άρα, κι αναλόγως το αντικείμενο ενός σάιτ, o διαχειριστής μιας ιστοσελίδας ενδέχεται να αναλάβει και το κομμάτι της έρευνας!
γλώσσες χειρισμού: Ελληνικά (βασική) , Αγγλικά (επιλεκτικά)